πmogu (amőba)-verseny

πmogu

Az amőba kétszemélyes játék, a gomoku változata. A győzelemhez (legalább) öt saját jelölőt (bábut) kell egy vonalba lerakni. A standard gomokutól eltérően (amelyben az 5-nél hosszabb sor nem nyer) az amőbában különleges virtusnak számít a hosszabb (legalább 6 jelölőt (bábut) tartalmazó) győztes sor kirakása.

A játék a nevét onnan kapta, hogy a győztesé az a „megtiszteltetés”, hogy a végül létrejött alakzatot (szögletes vagy görbe vonallal) szorosan körberajzolja. Az így létrejött vonal egy állábakat növesztett amőbára hasonlít.

Játékmenet

Az amőba elméletileg a táblás játékok közé tartozik, de most egy füzet kockás papírján, ceruzával, tollal játsszuk. A tábla mérete nem kötött, a játék a füzetlap széléig, a még szabad területen folyik.

A két játékos felváltva rajzol egy-egy saját jelölőt (jellemzően X illetve O) a táblára. A játék célja, hogy vízszintes, függőleges vagy átlós irányban megszakítás nélkül öt saját jelölőt sikerüljön berajzolni. Az ellenfél ezt a kialakulni látszó vonal végére tett jelölővel próbálja megakadályozni.

Verseny

A jelentkezők számától függően kieséses rendszerű, a végén döntővel az első második, valamint a harmadik-negyedik helyért.

Egy nyeréshez két nyert játszma kell.

A döntőben a nehezítés, hogy nem legalább 5 jelölőből álló egyenes sor, hanem zárt kört alkotó szabályos sokszöget kell kirakni

Példa a döntőbeli versenyre: piros nyer egy szabályos tizenkétszöggel

Akármekkora (de a játékmezőn teljes terjedelmében látható) szabályos, legalább hat pontból álló sokszög a nyerő alakzat

A lent látható demo-app csak azt a célt szolgálja, hogy ki lehessen próbálni a játékmenetet, azaz nincs benne ellenőrzés, stb.